Skab bedre resultater med værdi innovation

Med en værdianalyse kan vi se hvilke områder i bør have fokus på og hvad der er nytteløst i forhold til jeres kunder

En undersøgelse af forbrugernes 360 graders værdibehov, skaber plads for differentiering og klare konkurrence fordele

Loyalitet og relationer afhænger meget af den samlede værdi du skaber for forbrugerne. Det er mange virksomheder godt klar over. Men tit er der oversete behov eller ressourcer som bliver anvendt forkert

Et af de helt afgørende faktorer for virksomhedernes succes er, at kunne levere nytteværdi i deres produkter og services, der opfattes at skabe en bedre værdi, end omkostningerne ved at bruge det. Derfor er value proposition noget vi vægter højt hos Nordic Media. Value Proposition er en beskrivelse af kundens problem, og løsningen som tager fat på problemet samt værdien af denne løsning set fra kundens perspektiv. Der er store strategiske og konkurrencemæssige fordele i at fokusere på forbrugerens værdiopfattelse. Nutidens succesfulde virksomheder har en tendens til at basere deres marketingsstrategier omkring en stærk kommunikeret Value Proposition, som summerer alle de årsager for, hvorfor en forbruger skal købe virksomhedens produkter. Det er også medvirkende til aktiviteter, hvor man med fordel kan opbygge en køber-sælger relation.

Kundernes totalopfattelse af værdi bliver drevet af to faktorer, som er de totale kundefordele og -udgifter. Fordelene er baseret på dynamiske faktorer som produkt, service, teknisk og engagementets værdi, hvorimod omkostninger er selve prisen og interne omkostninger i form af opsætningstid, indlæring, vedligeholdelse, tidsforbrug m.m. Hvis kunden har et alternativ, vil man altid afvise produkter, der skaber større udgifter end fordele. Når købets fordele overgår udgifterne, skabes der værdi, og kunden vil overveje at købe virksomhedens ydelser.

 

De fleste gange skal der kun små justering til, før cost-benefit oplevelsen bliver markant bedre. Ved at finde oversete kundebehov, skaber i både differentiering, men også større loyalitet og bedre bundlinje. Vi følger en 3-trins process for at opnå det.

Vil i gerne måle hvor meget værdi i skaber?

Kontakt os her