TV og radio er stadigvæk effektive medie kanaler

I 2015 så danskerne i gennemsnit 3 timers TV og lyttede til ca. 2 timers radio. Selvom internettet er en stærk modspiller, er der stadigvæk mange forbrugere på disse medier. Det bibeholder mediapotentialet.

 

tv

Forstå dine kunder og din problemstilling, inden du vælger det rigtige medie

Vores udgangspunkt for mediaplanlægningen tager afsæt i virksomhedens vision og strategier. Den skal ses i tæt sammenhæng med produkt, mærke, pris og distribution samt virksomhedens øvrige kommunikation og målsætninger. Medievalg er udover målgruppe og budgetter også tæt knyttet til kommunikationsproblemet og dens kreative indhold. Nogle medier er bedre til kommunikation af specifikke budskaber end andre.

Styrende for valg af medier og indhold er det konkrete ønske eller behov, som virksomheden end måtte have og ikke direkte pris og de rabatter der kan opnås. Man kan bruge flere hundrede tusinder af kroner på medier, men hvis ikke mediastrategien og planlægning er lavet i en marketingsstrategisk kontekst, hvor forbrugeren, virksomheden og media indgår i en effektiv sammensmeltning, kan man risikere at få en meget dyr og ineffektiv kampagne.

Hvis du overvejer hvordan du bør sammensætte din kampagne og hvilke medier du skal vælge, kan vi hjælpe med følgende hos Nordic Media

Vil i gerne drøfte jeres mediaplanlægning og strategi, så gør vi det uforpligtigende

Kontakt os her