Fokus på PR & kommunikation giver markant bedre branding og bundlinje

PR er ikke alene et værktøj til at håndtere pressen, som i gamle dage, men nærmere en af grundstenene i virksomhedens image og branding

Kommunikation – at videregive et budskab fra virksomheden til markedet og kunderne, kan både være vanskeligt men ikke desto mindre meget vigtigt for hvordan virksomheden bliver opfattet. PR kan benyttes til at kommunikere værdier, holdninger og kultur, men også være med til at understøtte virksomhedens forretningsmål og bundlinje.

Forbrugerne læser om jer – så tag hånd om det og undgå støj på linjen

På mange områder har forbrugerne direkte adgang til information omkring virksomheden. Det tager ikke andet end en søgning på nettet, så kommer alle relaterede informationer frem. Det betyder også, at medierne, konkurrenter men også forbrugerne følger i meget større grad med på sidelinjen. I nogle tilfælde skal negative og fjendtlige handlinger mod virksomheden kontrolleres og styres. I andre tilfælde skal der tages hånd om sider og blogs, hvor virksomheden bliver nævnt. Det kan være meget udbredt og svært at håndtere. Men vi kan blive enige om en ting, det kræver i alle henseende, at der bliver taget hånd om det. Det kan vi hjælpe med hos Nordic Media.

Fortæl den gode historie

Når virksomheden lancerer nye produkter, laver understøttende undersøgelser af tilfredsheden eller sponsorerer events, er det en meget vigtig del af succesen, at det også bliver kommunikeret ud. Det handler om at fortælle og kommunikere den gode historie, så virksomhedens image får et værdiløft. Fx kan et sponsorat være værdiløst i marketing øje med, hvis ikke det bliver kommunikeret ud. Det er ligeså vigtigt  at fortælle de gode ting, som det er at udføre dem. Det skal kommunikeres gennem de rigtige medier, som vil skabe større troværdighed og loyalitet for virksomheden. Lige præcis det, kan være afgørende for perceptionen af jeres brand.

 

 

 

 

Vil I gerne drøfte hvordan et PR samarbejde kan gavne jer?

Kontakt os her