E-mail markedsføring er et af de mest effektive marketingmetoder set i forhold til prisen.

E-mail marketing genererer mersalg, når det opsættes korrekt

En af de mest effektive måder at markedsføre på er direkte e-mail markedsføring. E-mail kampagner er en del af direkte markedsføring. Her får i som virksomhed mulighed for at kommunikere jeres budskaber direkte til slutforbrugeren, så indsatsen behøver mindre ressourcer og resultaterne bliver større. Succeskriterierne for denne type markedsføring er baseret på forarbejdet.

Data øger resultatet

Ved at have et godt datasæt der beskriver forbrugerne i flest mulige detaljer, gør arbejdet meget nemmere. Det kan være i forbindelse med segmentering, forbrugerpræferencer, kundestørrelser og mange andre ting. Hvis i er gode til at afgrænse jeres målgrupper, kan i også præcisere jeres e-mail kampagner og nyhedsbreve i forhold til det. Vi kan hos Nordic Media hjælpe jer med din e-mail markedsføring.

Indsamling af e-mails

Det er en god idé, at løbende indsamle og tilpasse jeres tilmeldte til kampagner, som kunderne har givet jer tilladelse til at sende til dem. Ved at have et større datasæt forbedres mulighederne for at have flere målgrupper. Det kan dog ødelægge effektiviteten, hvis ikke der er detaljeret styring af modtagerne, da effekten af den direkte kommunikation tilpasset forbrugerens behov vil blive mindsket i større mængder.

Automatiske e-mail kampagner

Mange gange kan man sælge flere gange på samme e-mail kampagner ved at opsætte automatiserede e-mails. Salg og mersalg handler først og fremmest om at fortælle din kunde, hvad du gerne vil sælge. Derefter at præcisere dine salgsargumenter i forhold til kunden. Når du automatiserer en serie af e-mails, vil du ikke selv skulle skabe mersalg gennem kommunikation, men bruge denne metode til at lade de automatiske e-mails skaffe mere omsætning.